Temat: Lampy soczewkowe lub zwykłe / Dział: Nubira/Lacetti
Wysłany: 17 Listopad 2007, 16:32 / Odpowiedzi: 6 / Wyświetleń 829  
Cześć

Ostatni niestety uderzyłem nubirą w wiadukt i mam do remontu przód samochodu, szkło i klosze lamp są całe, świecą i są ok, tylko tyle że mam wyłamane zaczepy oraz połamane obudowy plastikowe, jedna lampę może pospawam lub skleję, druga raczej jest na złom...

w związku z tym mam takie pytanie:
czy warto dopłacić do reflektorów soczewkowych Ma ktoś takie w samochodzie, jest widoczna poprawa oświetlenia ?

I ta soczewka to jaka ma żarówkę, h4 czy jakąś inną, (?) i jak są dlugie światła włączone to palą sie obie żarówki w lampie (?) czy soczewka pali się tylko na "krótkich" ?

Myślałem żeby kupić takie coś:
http://www.allegro.pl/ite..._nubira_ii.html

warto dopłacić do soczewek ? O ile subiektywnie poprawia to oświetlenie drogi ?

pozdr. szukałem o tym na forum ale coś szukajka nie działa :/
mam nadzieje że nie powtarzam tematu...

     

Temat: Zabezpieczenie na paczkę śrutu / Dział: Wiatrówki
Wysłany: Czw 24 Mar, 2005 11:00 am / Odpowiedzi: 99 / Wyświetleń 6485  
Cytat
Cześć,
Będę u Schneidera 2 kwietnia, więc mogę przywieźć kilka sztuk takich gadżetów (po kosztach, więc proszę nie traktować tego jako komercję :-)). Przyniosę na ZKS w niedzielę 3.04. Zainteresowani niech dadzą znać na priva.
Pozdrawiam
DarekB



Darek ja już wczoraj wysłałem do Ciebie maila w tej sprawie

Nie wiesz może czy w Shneiderze mają to o czym pisał Hexer czyli:

http://www.stelljes.de/sh.../2561/mec_puck/

@ Nurek:
No fajne te wynalazki typu "folk" tylko szkoda, że nie są dostępne u nas A te obudowy plastikowe produkuje parę firm, także H&N oraz mają w Shneiderze czyli z nimi nie ma problemu

Temat: Stuki w zawieszeniu / Dział: Techniczne
Wysłany: Pią Cze 01, 2007 17:15 / Odpowiedzi: 1 / Wyświetleń 379  
Witam. Po wymianie amortyzatorów na gazowe standardowe z przodu + springi supersport - 40 +nowe łozyska gornego mocnowania amortyzatora + tuleje wachaczy podczas wpadnięcia w większą dziure słychac metaliczny stuk, jakby blacha o blache biła... wszystkie obudowy plastikowe itp sprawdzałem , na diagnostyce nic nie wykazało... jedynie co moze byc to podczas dotykania spręzyny ma lekki luz)tak jakby zle siedzaiła...) lub jest mozliwosc ze sama spręzyna wydaje taki dzwięk?? bo dolne zwoje mają szpare między sobą gdzies 2mm...

Temat: [B4 2.6 ABC] PAsek rozrządu a chłodnica / Dział: Układ napędowy i skrzynie biegów.
Wysłany: 2007-06-03, 11:58 / Odpowiedzi: 7 / Wyświetleń 415  
Mhm chłodnicy nie musisz zdejmować na 99,9% (ale głowy nie daje ) żeby sie do niego dostać musisz pozdejmowac wszystkie obudowy plastikowe silnika tzn ta gorną, nastepnie tą czołową przykręcona z góry 2 srobkami (jak zdejmiesz tą gorna to zobaczysz na samym przodzie z góry 2 srobki na imbus))i dalej trzymające sie na klamerkach osłony boczne rorządu i juz go masz na wierzchu. Jak go dokładnie zciągnąc to ci nie powiem bo nigdy tego nie robiłem, wiem ze nie obejdzie sie bez listwy chyba Pozdrawiam

Temat: Nojleprze prowadnice / Dział: Mechanika
Wysłany: 2004-07-29, 19:31 / Odpowiedzi: 36 / Wyświetleń 6139  
domyslam sie, ze przedstawiciel/szef/pracownik , wiec mam pytanie :

jakie prowadnice/ sruby i nakrętki polecasz do naszych maszyn w których
generalnie bedzie sie frezowalo płytki, ew. obudowy plastikowe czy
maksymalnie cos w ALU i to frezami nie wiekszymi niz 4-6mm.
Siły jakie tam bedą występowały podczas frezowania szacuje na maksimum
100N ( to ~ 10kg ??? )

wiem , ze dobre prowadnice "dobrze" kosztują, lecz w naszych amatorskich
zastosowaniach trzeba pójść na kompromis - liczymy na uczciwe rady.

typ frezarki i uklad osi ( osobiscie mi sie bardzo podoba ) chciałbym zrobic taki :
http://img.allegro.pl/pho...7206/28720656_1

Temat: H22A7 miska olejowa, wał korbowy stan?, wałki balans. i inne / Dział: Sprzedam
Wysłany: Pon 09 Lut, 2009 / Odpowiedzi: 1 / Wyświetleń 199  
Witam,
mam do sprzedania w bardzo sympatycznych cenach dużo gratów do h22a7, w którym przeskoczył rozrząd. Pochodzi z mojego ATR'a, seryjny silnik, są papiery.
Blok do tulejowania, głowica raczej nadaje się najwyżej na zrobienie efektownego stolika.

Najchętniej oddam w całości wymienione części:
(Wszystko z silnika oprócz tłoków, korbowodów i wałków rozrządu)
wał korbowy na oko ładny, nie wiem jak z wyważeniem,
miska olejowa, ssak, natrysk oleju na tłoki, pompa wodna,
obudowy plastikowe rozrządu, koło zamachowe seria,
wałki balansujące, mocowanie filtra oleju, śrubki i inne takie.

Nie mam już nic z dolotu ani wydechu.

marcin.type.r@gmail.com

Temat: Godne polecenia czy omijać z daleka??? / Dział: Stylizacja
Wysłany: 2007-12-27, 11:40 / Odpowiedzi: 4 / Wyświetleń 964  
Dzięki wielkie za rade. Pytałem o te lampy z prostej przyczyny. Obecnie mam w swoim golfie takie lampy:
http://moto.allegro.pl/it...super_cena.html
tylko oryginalne hella ale kilka dni temu ktoś mi w nocy rozbił te szare obudowy plastikowe wokół soczewek i niestety nigdzie tego nie moge znalezc. Na allegro są tylko kompletne lampy i to nawet nie hella, na szrotach to zawsze pierwsze znikają lampy wiec po 10 autozłomie dałem sobie spokój i teraz jestem w kropce. Szzczerze powiem ze szkoda mi 600 zł na nowe lampy biorąc pod uwage, że potrzeba mi tylko 2 durne plastikowe obudowy

Gdyby ktoś miał takie do sprzedania (nie muszą byc oryginalne) to chętnie odkupię.

pozdrawiam

Temat: wyjący pasek rozrządu? / Dział: silnik i osprzęt
Wysłany: 2008-10-25, 23:14 / Odpowiedzi: 9 / Wyświetleń 403  
kolega wyzej dobrze napisal, paska teoretycznie nie da sie naciagnac bardziej niz mozna bo rolka sama na zluzowanej srubie to robi, potem sie tylko dokreca i po ptokach, moze to byc natomiast jak koledzy pisza stara rozklekotana rolka ktora pod obrotami wyje swiszcze czy co tam, jezeli to nie rolka to...
a) walki nie moga piszczec
b) wal nie moze piszczec

c)pompa wody?(moze i moze jak lozysko pada)

wiecej elementow napedzanych paskiedm tam nie ma... jednym slowem, jak masz kanal i napewno dzwiek dochodzi z rozrzadu... mozesz probowac odkrecic kolo pasowe a nastepnie 2 obudowy plastikowe (zejdą) bez zdejmowania pokrywy zaworow odkrecic rolke i zobaczyc w jakim jest stanie

ale to troche ryzykowne bo cci moze sie przestawic cos na walkach..dlatego lepiej sciagnac pokrywe zaworow ale to znowu wiecej roboy odtluszcanie i zakladanie a potem oze ciec... jednym slowem albo 2 jestes w kropce:) i nikt bez posluchania nie doradzi ci na 100%

Temat: Naglosnienie bez wzmacniacza i tuby / Dział: Elektronika & audio
Wysłany: 30 Sierpień 2007, 13:31 / Odpowiedzi: 3 / Wyświetleń 337  
Witam serdecznie. Od paru dni ciesze sie swoja E36 [ w koncu ] i recznie wzialem sie za polerke, odkuzanie i upiekszanie w light'towym tonie. Nie za duzo ale ladnie.

Przesledzilem kilka tematow zwiazanych z tematyka audio na forum i nie znalazlem konkretnych informacji ktore mnie interesuja. Chodzi mi dokladnie o komplet typu Radio+glosniki. Bez wzmacniacza, tuby i innych udoskonalen [ przynajmniej na razie ze wzgledu na budzet ].

Na wstepie zaczne od tego ze muzyka ktora slucham to Trance i od czasu do czasu stacji radiowych. Radyjko... hmm mysle nad Blaupunktem [ cos w stylu tego, ktore proponuje ditcho 2 tematy nizej.

--->>>Radyjko<<<---

Problem mam jesli chodzi o same glosniki. Na razie nie mam zamiaru montowac zadnych 'obudow' na glosniki w przednie drzwi i w miejsca standardowych [ te male gwizdki ] wstawic cos nowego w tej srednicy ale i lepszego bo z tymi orginalnymi u mnie sprawa wyglada tak, ze od strony kierowcy glosniczek nie gra.

Co do tylnich glosnikow chcialbym abyscie pomogli mi wybrac cos do tego radyjka i do muzyki ktorej slucham. Najlepiej by bylo zeby weszly w orginalne obudowy plastikowe jakie beemka posiada z tylu po bokach, noo ewentualnie trzeba bedzie wmontowac je w polke.

Jesli chodzi o budzet, to jak wczesniej wspomnialem jest on troche ograniczony.
400zl na radyjko i mysle ze ok. 300~350 MAX na glosniki.

P.S. Nie znam sie zbytnio na tym jakiej mocy MAX moglyby byc aby nie obciazyly radyjka. Wiadomo ze radyjko to 45~50W na kanal wiec na tym sie zbytnio nie znam.

Jesli ktos moglby sie podzielic fachowa opinia i pomoc w jakikolwiek sposob bede bardzo wdzieczny.

Pozdrawiam

Temat: Rozrząd a osiągi / Dział: Ogólne
Wysłany: 2007-05-06, 09:43 / Odpowiedzi: 15 / Wyświetleń 1810  
Cytat
nie naciag a ustawienie rozrzadu na znaki wystarczy przestawienie o pół zęba i juz osiagi sa duzo gorsze



tylko jak ustawić dokładnie ????? u mnie w d15b7 wychodziło pół zęba a zakładałem sam u kumpla mechanika w jego warsztacie z ciągneliśmy pasek ustawiliśmy znowu punkty i przeciągneliśmy w drugą strone aby zlikwidować te pół zęba i wyszło prawie cały w drugą strone. i musieliśmy wrócić z powrotem to tego pół zęba. absolutnie nie podważam tego co napisałeś wyżej ale te punkty z wału i koła rozrządu oraz z obudowy plastikowe osłony rozrządu nie bardzo sie pokrywają jak sie ustawi punkty na wale to na kole rozrządu jest pare milimetrowa mijanka. oczywiście pasuje wszystko dopuki nie naciągniesz paska.
co tu zrobić ??????
spotkałeś sie w swojej pracy z takim czymś ??????
podobno inne kółko rozrządu pomogło by to idealnie ustawić.

natomiast w d13b1 ustawienie sie idealnie mi pokryło.

ale sie rozpisałem
pozdrawiam

Temat: lampy soczewkowe audi b4 / Dział: Tuning wizualny
Wysłany: 2007-08-17, 22:32 / Odpowiedzi: 122 / Wyświetleń 19495  
to jakby kogos to interesowalo to obudowy plastikowe lamp zwyklych i soczewkowych sa takie same, instalacja tylko troche inna bo tu jest h1 a tam h4, ja przekladalem u siebie bo oz zwyklych lamp obudowy mialem w lepszym stanie a dzieki tej aukcji za 1200 widze dlaczego nie moglem zalozyc tej duzej zatyczki od tyl zarowki :) przy soczewkach jest ona inna, bardziej odstaje

Temat: [Espero] nie odpala. /
Wysłany: 2008-11-11, 20:12 / Odpowiedzi: 3 / Wyświetleń 196  
na gazie imo.. nie działa tylko na PB wiec jesli to immo to nie odpalisz jesli masz gaz tego nowego typu to odpala najpierw na PB a po jakims czasie przełancza sie na gaz wiec jest możliwosc złego połaczenia ze najpierw odpala na gazie po rozgrzaniu wskakuje na PB i siada immo jest pod kluczykiem zdejmujesz obudowy plastikowe dookoła potem gumke ze stacyjki i zciągasz immo ma podłaczony tylko jedną wsówke

Temat: [Lanos] stuki w lanosie /
Wysłany: 2007-11-28, 14:13 / Odpowiedzi: 10 / Wyświetleń 934  
Również mam problem ze stukami tylko w tylnej części samochodu, a dokładnie w okolicy bagażnika.
Gdy wjadę na jakąś dziurę to coś stuka i jest to dość uciążliwe. Myślałem, że to będą te obudowy plastikowe, ale nic z tego wyciągłem je i dalej to samo.
Czy może to być ten mechanizm otwierania klapy w sednie? Czy może coś z zawieszenia?

Temat: [80 B4 2.0 ABT] Dziwne dżwięki przy skręceniu kierownicy / Dział: Zawieszenie
Wysłany: 2007-12-26, 13:43 / Odpowiedzi: 43 / Wyświetleń 4084  
Wiatm. U mnie ten dźwiek tez wystepuje w kabinie. Ale to gdzies kurcze jakby kolumna tarla o obudowy plastikowe w kabinie. psiknąłem wd40 ale tylko troche i na 2 dni byl spokoj, psiknął bym iwecej ale tam kurcze dojscia nie mam. Ide jeszcze raz spróbowac...

Temat: Wymiana trzeciego światła stopu / Dział: Karoseria, klimatyzacja, wnętrze, elektryka nadwozia
Wysłany: Wto Sty 20, 2009 19:34 / Odpowiedzi: 1 / Wyświetleń 199  
Witam
Czy ktos orientuje się jak rozebrać i wymienić trzecie światło stopu w astrze G - hatchback?
Te obudowy plastikowe nie chcą sie ruszyć, a inaczej nie można się tam dostać
Prosze o podpowiedź, może ktos to rozbierał

Temat: części Honda crx 2 gen / Dział: Sprzedam
Wysłany: 2005-10-18, 23:35 / Odpowiedzi: 1 / Wyświetleń 174  
Potrezbuje obudowy plastikowe klamek od srodka te prostokatne. Przydalaby sie rowneiz klapka w bagazniku kwadratowa na prawa strone i tylne dywaniki bo niemoge takich malych dostac nigdzie.

A moze nadkola tylne do wyciecia bylyby zdrowe?

Temat: Kierunkowskazy w lusterkach..... / Dział: Tuning
Wysłany: 2008-01-20, 14:47 / Odpowiedzi: 24 / Wyświetleń 880  
Mój funfel robił kiedyś takie coś w Peugeocie 406 i właśnie pojechał do firmy która produkowała elementy z plexi, zostawił im obudowy plastikowe (te z wyciętą dziurą) a oni w ciągu kilku dni dorobili mu to "szkiełko" i wkleili chyba na ten klej na ciepło. No i wyglądało jakby tak wyjechał z salonu. A cena jaka była to nie pamiętam. Ale raczej nie za dużo bo kumpel to raczej sknera jest.

Temat: [80 B4 NG] Obudowa paska rozrządu / Dział: Silniki benzynowe i LPG.
Wysłany: 2007-12-10, 16:35 / Odpowiedzi: 2 / Wyświetleń 190  
Mam pytanko. Wie ktoś czy obudowa rozrządu z B3 coupe albo z 90 będzie pasowała do B4.
Silniki oczywiście 2.3 NG.
Pytam bo słyszałem że były obudowy plastikowe i metalowe
Moja niunia to B4 2.3 NG z '92 roku

Temat: Ciężkie odpalanie / Dział: Silnik Benzyna
Wysłany: Sob Kwi 19, 2008 14:42 / Odpowiedzi: 32 / Wyświetleń 2551  
Cytat
witam
cieżkie odpalanie w tym silniku to sprawa kilku powodów :
- wężyki przelewowe na wtryskach
- trójniki plastikowe do wężyka przelewowego może byc jeden pęknięty
- potem zostaje sprawa obudowy filtra paliwa zanczy uszczelnienie jej poprzez wymiane uszczelek i oringów na rurkach paliwowych
- no i rzecz troszke droższa uszczelniacze na wtryskach
może być jeszcze za słaby akumulator i noi świece powodów jest wiele
walczyłem z tym odpalaniem pare miesiecy i dopiero jak zrobiłem obudowe zaczeło zapalać
pozdrawiam



wszystko to sprawdziłeś i dopiero efekt przyniosła wymiana uszczelek obudowy filtra?
bo kiedyś miałem nawet taki przypadek że zaparkowałem po umyciu auto na podjeżdzie do garażu i wogóle mi nie chciał odpalić ! kręciłem rozrusznikiem i kręciłem i może po ok 5 min odpalił

Temat: MT..powrót do tematu / Dział: Wireless
Wysłany: Nie, 04 Lut 2007 13:38:11 / Odpowiedzi: 119 / Wyświetleń 15217  
ja kupuje plastikowe puszki hermetyczne w sklepie elktrycznym.
minus-sa zamykane na plaski wkretak i mocowanie trzeba samemu zrobic,ale kosztuja 40zł wiec warte ceny.
a jak chcesz mocowanie i zamkniecie gotowe to moze cos z tego...
http://www.cyberbajt.pl/index.php?i=grupa&id=1&idd=51

są tez specialne obudowy do MT,ale rzadka rzecz i droższa..jak tu:

http://www.cyberbajt.pl/cyber.php?i=produkt&id=1434

osobiscie polecam zmajstrowanie cos samemu.

Temat: Automat rozrusznika - Felicia / Dział: Warsztat elektryczny ::: Electrical Workshop
Wysłany: 24-03-2007 :: 23:19 / Odpowiedzi: 5 / Wyświetleń 585  
No niestety... i podobna sytuacja dotyczy nie tylko automatu, ale takze naprawde bardzo wielu innych czesci, np. temostat, obudowa termostatu, pokrywka obudowy termostatu itd. z Fav montowano takze w Fel1.3 z poczatku produkcji (do momentu az wprowadzono "plastikowe" termostaty w 1.3BMM, a 1.3MPI juz wszystkie je maja).
Czyli np. o normalnym, klasycznym, mosieznym termostacie do Fav, tez mozna mowic ze jest on do Fav i Fel, ale bedzie to identyczna polprawda jak z tym automatem.

Temat: Ciężkie odpalanie / Dział: Silnik Benzyna
Wysłany: Sob Kwi 19, 2008 13:33 / Odpowiedzi: 32 / Wyświetleń 2551  
witam
cieżkie odpalanie w tym silniku to sprawa kilku powodów :
- wężyki przelewowe na wtryskach
- trójniki plastikowe do wężyka przelewowego może byc jeden pęknięty
- potem zostaje sprawa obudowy filtra paliwa zanczy uszczelnienie jej poprzez wymiane uszczelek i oringów na rurkach paliwowych
- no i rzecz troszke droższa uszczelniacze na wtryskach
może być jeszcze za słaby akumulator i noi świece powodów jest wiele
walczyłem z tym odpalaniem pare miesiecy i dopiero jak zrobiłem obudowe zaczeło zapalać
pozdrawiam

Temat: Które swiche się nie zawieszają???? / Dział: Ogólne-Hardware
Wysłany: Wto, 12 Cze 2007 19:47:41 / Odpowiedzi: 56 / Wyświetleń 5798  
hm, z tych wymienionych wcześniej to mieliśmy chyba 2 planety (takie czarne plastikowe 8p) i 1 edimax (8p).
mamy kilkanaście lantechów 8 p - nie mam nic do zarzucenia, mamy też koło 10 gembirdów 16 portowych - wyglądają mało efektownie (daaawno temu widziałem podobnie wyglądające switche jakiejś porządnej firmy), ale odpukać nie sprawiają żadnych problemów. dodatkowo cena jest bardzo fajna. ostatnio obudowy zmieniły się, ale mam nadzieję, że wnętrze zostało takie samo (choć pojawił się uplink :/ ).
a z takich ciut starszych, to mamy sporo longshine - czarne, 8p - też pracują stabilnie

edit: właśnie mi się przypomniało, że kilka osób na grupie CB chwaliło switche netgear (bodaj w metalowej obudowie)..sam nie testowałem

Temat: dysk, a serwer. / Dział: Ogólne-Hardware
Wysłany: Pią, 04 Lis 2005 11:19:08 / Odpowiedzi: 38 / Wyświetleń 5085  
ja mam to zrobione jeszcze inaczej, poniważ dysk jest w serwerze i go nie ruszam za czesto to nie wkręcałem go do obudowy tylko wkręciłem nóżki w dysk i postawiłem go na samym dnie obudowy.

oprócz bocznych dziurek dyski mają dziurki pod spodem jesli znajdziesz plastikowe podkładki jakie sie stosuje to podtrzymania płyty głównej to wystarczy spokojnie taki prześwit. następnie w przednią ściane obudowy wmontowałem wentlator tak aby chłodne powietrze było zasysane do środka i nawiewało na dysk, dzieki temu dysk jest chłodzony zarówno od góry jak i od dołu (tak jak samochód w komorze aerodynamicznej :P) reszta powietrza leci sobie na płyte główną

PS jak znajde chwile czasu to spróbuje pstryknąć pare zdjęć.

Temat: PLANET (FSD-804PS) SWITCH 8 portow 10/100Mbps + 4 porty POE / Dział: Ogólne-Hardware
Wysłany: Nie, 25 Lis 2007 14:05:53 / Odpowiedzi: 10 / Wyświetleń 820  
czekaj, czekaj, bo się pogubiłem co mam zastąpić jednym urządzeniem?
przy okazji szukając buforówki zdolnej zasilić te 4 switche, wygląda na to, że cena robi się mało ciekawa: http://www.zamitech.com.pl/shop/product_info.php?cPath=21_31&products_id=563

do tego jeszcze 2xAku..

czyli kosztorys:
zasilacz buforowy
2xaku

adapter poe z dipolu * 4
http://www.dipol.com.pl/adapter_poe_dla_sieci_lan_z_przylaczami_N9205.htm

Jak na razie jest to najtańsze ze wszystkich rozwiązań - sporą kasę kosztuje tylko zasilacz buforowy, ale UPS, który pociągnąłby sprzęt podobną ilość czasu będzie również drogi, a do tego gigantyczny...

przetwornica * 4 http://www.allegro.pl/item272621831_przetwornica_napiecia_stalego_dc_2.html

do tego jakieś gniazda i wtyki, tudzież małe plastikowe obudowy

Temat: Zmiana płyty / Dział: Płyty Główne i Procesory
Wysłany: 2009-02-26, 17:05 / Odpowiedzi: 22 / Wyświetleń 250  
Jeszcze się zastanawiam nad wentylem, ale znalazłem chyba lepszy produkt i chciałbym właśnie o to zapytać czy jest on lepszy i czy wejdzie do mojej obudowy (coolermaster 330 - na bocznej ściance ma zamontowany "tunel" dla powietrza z wentyla na procku).

http://www.komputronik.pl...pelny,id,44065/

I jeszcze pytanko. Gdzie mogę kupić plastikowe albo np. silikonowe podkładki dla śrubek pod płytę główną? ...bo po przykręceniu bezpośrednio do płyty montażowej komp mi nie rusza i puki co płyta leży na kartonie na krześle

Tunel można zdjąć - to nie problem, tylko powiedzcie mi czy to cacko się zmieści i doradźcie jaką pastę wziąć...

Temat: Jak wymontowac deske rozdzielcza? / Dział: Techniczne
Wysłany: Sro Paź 08, 2008 09:40 / Odpowiedzi: 10 / Wyświetleń 415  
Cytat
Odkrecasz konsole srodkowa, polke pod decha u kierowcy i pasazera. Nastepnie demontujesz srodkowe kratki nawiewu. Otwierasz maske, odrecasz dwie nakretki ktore widac zaraz pod wezami idacymi do nagrzewnicy (sa po przekatnej). Odczepiasz cybanty ktore sa na wezach tak aby je odczepic od nagrzewnicy. Wracasz do srodka auta, odczepiasz tunel idacy z wiatraka do obudowy nagrzewnicy (na takich zatrzaskach), odkrecasz frontowa obudowe nagrzewnicy (kilka srubek w glowka na srubokret krzyzakowy + takie plastikowe nakretki chyba na “10″). Nastepnie powoli ciagniesz do siebie pozostala czesc obudowy. Gdy to masz to nagrzewnica wyjedzie jak z szuflady do gory. Tyle. Wlozyc nowa o poskladac w odwrotnej kolejnosci.


Temat: [80 B4] Jak się dobrać do zegarów / Dział: Elektryka
Wysłany: 2008-05-02, 12:29 / Odpowiedzi: 3 / Wyświetleń 358  
Witaj !
Jak chcesz odkręcić zegary to najpierw musisz odkręcić górną część obudowy kierownicu na dole ma 2 śrubki(niestety nie mam fotek) po odkręceniu tych śrubek zdejmujesz górną część obudowy kierownicy. Jak ją już zdejmiesz zobaczysz mocowanie licznika przykręcone na 2 srubki, odkręcasz je i delikatnie wyciągasz zegary tylko uważaj na kostki bo można przy tym rozwalić płytke od zegarów, w kostkach musisz odciągnąć takie plastikowe zaczepy i wtedy wyciągasz kostke.
Zaraz postaram się dodać zdjęcie kostki i mocowania licznika.

Temat: [Jak się dobrać do silnika tylnej wycieraczki w MK4?] / Dział: Na każdy temat
Wysłany: Sob Sie 30, 2008 09:07 / Odpowiedzi: 4 / Wyświetleń 196  
Gab. po odkręceniu śrub w dwóch wnękach na ręce plastikowej obudowy można szarpnąć energicznie za obudowę gdyż jest na metalowych zatrzaskach i one i ich gniazda nie ułamią się, problem jest tylko w dwóch miejscach tj. tam gdzie z lewej i prawej strony ta obudowa styka się z jasnymi plastikowymi osłonami na słupkach klapy bagażnika - osłona ma plastikowe wsuwki wskakujące w plastikowe gniazda osłony słupków i w tym miejscu najczęściej te elementy pękają,
dobrze jest zanim się energicznie szarpnie za obudowę klapy lekko wysunąć wsuwki z gniazd w osłonach słupków.

Temat: Wymiana kostki stacyji - wyłącznika zapłonu / Dział: Techniczne
Wysłany: Pon Sty 21, 2008 12:21 / Odpowiedzi: 4 / Wyświetleń 292  
Witam!
Czeka mnie wymiana kostki stacyjki, więc zakupiłem nową i zabrałem się do jej wymiany. Zdjąłem plastikowe obudowy stacyjki, poodłączałem wszystkie kostki z przewodami, ale kostki nie mogłem wyciągnąć. Odkręciłem śrukę na imbus po drugiej stronie stacyjki i próbowałem zdjąć kierownicę ze stacyjką, ale bez skutku.
Co należy zrobić by wyjąć i wymienić kostkę stacyjki. Proszę o porady.
Dodam, że stacyjka jest z imobilajzeem a kierownica jest zwykła bez poduszki powietrznej.

Temat: wymiana obudowy lusterka / Dział: Techniczne
Wysłany: Wto Gru 16, 2008 17:46 / Odpowiedzi: 1 / Wyświetleń 133  
1. Odkręć sobie ten plastik od dołu lusterka( na trzy śrubki) zdejmij go.

2. Wyjmij szkło lusterka. Od dołu własnie dzieki temu że sciągnołeś ten plastik zobaczysz jak jest zamontowane. Na plastikowe zatrzaski.

3. I teraz patrząc do środka lusterka zobaczysz w lewym górnym rogu jak czarny plastik łączy sie z plastikiem obudowy lusterka. Odczepiasz to i cała góra( plastikowa obudowa lusterka) wysuwa sie do góry.

No i potem wsuwasz nową obudowe i zaczepiasz ten plastik. Ty go nie miałes zaczepionego i dlatego zerwało ci obudowe

Temat: problem ze stacyjką w astrze 2 / Dział: Karoseria, klimatyzacja, wnętrze, elektryka nadwozia
Wysłany: Pon Kwi 07, 2008 14:36 / Odpowiedzi: 3 / Wyświetleń 613  
Cytat
Dzisiaj byłem u goscia który dorabia kluczyki i naprawia stacyjki stwierdził po wyjęciu że stacyjka jest dobra przyczyny trzeba szukać w kostce .Gdzie ta sprężynka cofająca stacyjke sie znajduje?



W srodku wkadu stacyjki czyli z kostka nie ma nic wspolnego. Musisz rozebrac oslony plastikowe, wlazyc kluczyk i przekrecic do pozycji 1 i wlazyc w otworek z boku obudowy stacyjki( taki na 2 mm) kawalek drucika( jak grot od lutownicy) i wtedy wyjdzie stacyjka. Jak juz bedziesz maial na wierzchu to juz załapiesz co sie stalo.

Temat: Tylne głośniki w Felicji / Dział: Car-Audio
Wysłany: 15-06-2007 :: 01:58 / Odpowiedzi: 1 / Wyświetleń 310  
Cytat
Trzeba zdejmować plastiki te w których są schowki czy jakoś da się zdjąć te czarne obudowy plastikowe nad głośnikami?


Trzeba bo do nich są przykręcone głośniki od spodu. A jak chcesz wyjąć te plastiki w których są schowki to jest 2 minuty roboty:
1. wyjmij wszystko ze schowka
2. odkręć 3 (chyba o ile dobrze pamiętam) wkręty na górze i 1 na wysokości podłogi http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a6cee9f8e8ab7f8c.html

A dalej już chyba wiesz co robić
Daj znać jak Ci poszło

Temat: woda pod wykładziną toledo 99 / Dział: Porady, problemy techniczne
Wysłany: Czw 09 Sie 2007, 12:07 / Odpowiedzi: 123 / Wyświetleń 120631  
mialem ten sam problem ! poodkrecalem wewnatrz auta plastikowe progi ,wymontowalem siedzenia,wyjołem wykladzine wygludszajaca byla cala mokra i ja wysuszylem! wysuszylem takze auto w srodku ! nastepnie uszczelnilem wszystkie drzwi ! woda dostawala sie z przednich drzwi na dole kolo glosnikow !po zdjeciu tapicerki drzwi zobaczysz blache ,od wewnatrz na calej dlugosci jest uszczelka ona po prostu parcieje i to najczesciej w okolicy glosnikow ! ja to uszczelnilem silikonem ! na razie jest ok.! blacze ta musisz odkrecic i wokolo uszczelnic jak najdokladniej na dole( ja to robilem dwa razy) ,trzeba to zrobic starannie! pozdrawiam
ps
po polaniu woda auta sprawdz drzwi od wewnatrz na dole na styku obudowy plastikowej z blacha drzwi musi byc sucho wtedy masz pewnosc robota jest zrobiona dobrze

Temat: [80 B4] Filtr Kabinowy / Dział: Nadwozie i wnętrze
Wysłany: 2006-12-29, 18:05 / Odpowiedzi: 86 / Wyświetleń 15349  
Dzisiaj wymienilem filtr kabinowy w swojej B czwórce.
Zastanawia mnie jedna rzecz ... otóż ...

Filtr znajduje się na podszybiu po stronie pasażera, pod maską, pod plastikową osłoną ( parapetem ) zabepieczanym na plastikowe śruby ktore przekreca się o 90 stopni.
U mnie filtr ten mocowany jest na dwia blaszane zatrzaski. Sam filtr jest w plastikowej, rozbieralnej ramce ktorą montuje się i zatrzaskuje owymi blaszanymi zatrzaskami.

Czy filtr ten powinien być cały w jakiejś obudowie ? Trochę to dziwne się wydaje. Jeśli plastikowy parapet przy uszczelce szyby przedniej pusci trochę wody to poleci ona centralnie na filtr kabinowy, wówczas parować beda szyby bo bedzie on wilgotny.
Czyżby tak debilnie wymyslili to niemcy ? Filtr kabinowy niemal na wierzchu ?

Czy brakuje mi jakiejś obudowy czy tak to w b4 wygląda ? Jak u Was z tym fantem jest ?

Temat: Lusterka jak zdemontować do malowania Honda 3d 97 r / Dział: Porady, problemy techniczne
Wysłany: Sob 10 Mar 2007, 23:10 / Wyświetleń 1769  
mam problem wyjąłem lusterka i odczepiłem je od karoserii,odkręciłem od spodu 3 śrubki i rozłożyłem lusterko na 2 części( lustro z obudową i trójkącik)Pytanie dotyczy lustra i jego obudowy ,odkręciłem 2 śruby wewnątrz pod lustrem ale zostały wewnątrz 2jeszcze 2 śrubki u dołu i z boku pod lustren niestety nie mogę dojsć tam już wkrętakiem krzyżowym,jak Japońce to montuję przecież musi być jakiś sposób by rozłożyć plastikowe nakładki na lusterko ,piszę bo chcę je pomalować w kolor i lakiernik prosił mnie o zdemontowanie na części pierwsze.pomóżcie i odpiszcie

Temat: inwestycja przy tesco / Dział: Inwestycje w trakcie realizacji
Wysłany: Czw, 23.08.2007, 13:11 / Odpowiedzi: 472 / Wyświetleń 53432  
Cytat
na ul.metalowcow juz istnieje od dawna ta fabryka...robia tam obudowy plastikowe i metalowe do AGD... wiec za tesco nic juz nie ma...



No to widzę że masz ograniczone informacje na temat zagranicznych firm w Kaliszu. Przejdź się do urzędu miejskiego i wypytaj się o szczegóły. Nazwy firmy Ci nie podam bo zapomniałem. Jeśli chcesz do nich napisać to chyba we Wrocławiu mają swoją siedzibę w tym samym biurowcu co Aria. Jednak w Kaliszu nie są aż tak zaprzyjaźnionymi firmami. Wiem co piszę bo sam miałem możliwość tam pracować i znam ludzi którzy tam robią

A o ulicy metalowców to tak strzeliłem ponieważ są informacje o budowie kolejnej włoskiej fabryki.

Temat: [F1] Schowki do bagażnika ??? / Dział: Forum techniczne
Wysłany: 2008-10-03, 20:55 / Odpowiedzi: 8 / Wyświetleń 532  
Cytat
Czy ktoś spotkał coś takiego jak jest do F2 tylko do F1


nie sądzę, dlatego że do F1 są fabrycznie przewidziane trochę inne:

i pewnie są do dokupienia w ASO tylko żeby taki schowek dał się zamontować to potrzebne sa dwie szczeliny wykładzinie podłogi (ale to być może moża wyrzeźbić) oraz zaczepy u góry do zamknięcia schowka. Nie wiem czy w wersji bez schowka one występują. Choć przy odrobinie fantazji też może można by coś wystrugać.

BTW, te z F2 to znowu jakiaś oszczędność.
1. nie zamkniesz przez co nie zapakujesz schowka zbyt wysoko
2. plastikowe obudowy włożysz butle z płynem, apteczke, skrobaczke i będzie sie obijać i stukać na zakrętach

Temat: przerobienie USB z panelu na tył radia / Dział: Forum Car Audio
Wysłany: 2008-12-08, 13:44 / Odpowiedzi: 1 / Wyświetleń 115  
Cytat
Oczywiście że da radę. Rozbierz radio i możesz podlutować przewodziki od USB bezpośrednio do gniazda USB, tego co wystaje z przodu. Tylko uwaga, jeżeli nie zlikwidujesz starego gniazda, to uważaj, żebyś nie podłączył dwóch pendrivów naraz. Rozbierz panel i zobacz, czy w panelu nie ma żadnej elektroniki odpowiedzialnej za usb (czy ścieżki ze złącza radio/panel idą na jakieś układy, rezystory itd), jeżeli jej nie ma, to możesz rozebrać radio, odnaleść te piny, przez które wyprowadzone jest usb do panelu i w tym miejscu podlutować przewody dla Twojego gniazda.
Jest to prosta czynność, trzeba tylko uważać, żeby nie zniszczyć sobie obudowy radia:) Mała podpowiedź, jeżeli radio ma zatrzaski plastikowe, że otwierając np. panel musisz podważyć obudowę, nie rób tego śrubokrętem, tylko użyj jakiegoś plastiku, np ostro zakończonej skuwki od długopisu, czy kostki do gry na gitarze.


Temat: zegarek / Dział: Porady, problemy techniczne
Wysłany: Czw 02 Paź 2008, 12:00 / Odpowiedzi: 1 / Wyświetleń 757  
Cytat
mam prośbę czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć jak wyjąć zegarek z fiata sieny 16 16v bo boje się że połamie te plastikowe obudowy.



co prawda wymiana radia, ale możne się przydać
http://www.autocentrum.pl/index.php3?FF=75&threadid=1536471496&postid=471777156&type=605&pagenr=25

i demontaż plastików
http://www.autocentrum.pl/paliosiena/porady/por8.htm

W przyszłości zapraszam tutaj :paliosienaalbea.pl

Temat: stuki w zawieszeniu / Dział: Porady, problemy techniczne
Wysłany: Pią 05 Gru 2008, 08:52 / Odpowiedzi: 6 / Wyświetleń 1061  
Witam
Mam problem z stukami w przednim zawieszeniu jak pokonuje nierówności. To pukanie & stukania pada z dwóch stron w zależności które koŁo wpadnie w dziurę. Natężenie stuków jest większe jak samochód postoi na dworze (jest zimniejszy tak jakby gumy zesztywniaŁy) bo jak wyjeżdżam z garażu to są duża cichsze.
Jak pojeżdże dużej to stuki zmiejszają natężenie tak jakby to auto byŁo na lato?
ByŁem w serwisie poogŁądali, posprawdzali zawieszenie i nic nie wykryli chociaż się przejechali i sLyszeli to pukanie&stukanie.
PodokręcaŁem obudowy plastikowe przy podwoziu bo też troche drżaŁy i nie ustąpiŁo.
Mam przebieg 2000 km.
Proszę o pomoc co to może być.

Temat: plama na pokrywie / Dział: Porady, problemy techniczne
Wysłany: Sro 25 Lut 2009, 19:38 / Odpowiedzi: 3 / Wyświetleń 210  
moze jakis wyciek z hydrauliki po tej stronie jest zbiornik z plynem do zawieszenia i wspomagania kierowajki

najprosciej to pozdejmuj wszystkie obudowy plastikowe po tej stronie i poogladaj wszystkie polaczenia czy gdzies niewidac wycieku, wytrzyj wszystko co wyda sie podejzane do sucha lacznie z ta plama i przejzyj wszystko ponownie po jakims czasie jak troche pojezdzisz i zobacz czy cos gdzies sie nowego niepojawilo obejzyj tez silnik w tych okolicach moze gdzies sie olej wydostaje.

A gdzie mieszkasz w UK??

pozdr

Temat: Witam wszystkich i od razu pomocy:):) / Dział: Porady, problemy techniczne
Wysłany: Sob 14 Mar 2009, 23:29 / Odpowiedzi: 1 / Wyświetleń 290  
Mam Renault Laguna 1.8 rocznik 98 z LPG.Auto spisuje się dobrze ,ale...........no właśnie ostatnio coś mi troszkę muliło przy zmianie z 4 na 5 ale nie zwracałem na to takiej wielkiej uwagi bo nie było to straszne mulenie,aż tu nagle wystrzeliło LPG:(okazało się że rozsadziło obudowę filtra powietrza:(.Jestem ugadany z mechanikiem ale mam parę pytań, z reguły taki strzał to kable WN albo świece,niestety na kablach przebicia nie widzę,nawet kopnąć mnie nie chciało,świec nie sprawdziłem.Teraz jest tak że auto odpalone chodzi w porządku ale czasami na wolnych obrotach tak go muli jakby miał zgasnąć,czasem w czasie jazdy przycina i strzela,pojawił się problem z odpalaniem od czasu do czasu:(Czy to wina tego że rozwaliło tą obudowę i dostaje lewe powietrze????Czy może poszło coś jeszcze np. przepływomierz????Poza tym coś mi stuka (szmery koło paska rozrządu) .Też to może mieć związek z tym?????Czy są obudowy nie plastikowe tylko np. metalowe na filtr powietrza i w jakiej cenie???Przed tym wszystkim kilka razy zaświeciła mi kontrolka testowania układu elektronicznego po przeskoczeniu na gaz zaraz po odpaleniu auta(tak się to chyba zwie taka żółta sinusoida:)).Czy to mógł być objaw przebicia na kablach albo świecach????Czy to skutek LPG??? Proszę o odpowiedź i poradę bo troszkę zgupiałem,mechanik pewnie mi wszystko obczai i wyłapie,ale na przyszłość chciałbym być mądrzejszy i uniknąć takich akcji.

Temat: Ploter - link ( co sądzicie o tym >) / Dział: Linki
Wysłany: 2007-03-14, 10:49 / Odpowiedzi: 14 / Wyświetleń 1498  
Odnośnie szafy sterującej.
Widać, że projektant nie jest ani elektronikiem, ani energetykiem.
Rozmieszczenie podzespołów dość logiczne ale jak się okazało, połączenie ich ze sobą to haos. Na plus - właściwe umieszczenie sterowników z radiatorami w pobliżu perforacji dna obudowy, co zapewnia poprawne chłodzenie, choć powietrze raczej będzie opływało je po płaskiej stronie. Wymontowany jeden sterownik, wymontowany przekaźnik nr 2, a kabelki sobie wiszą. Osobiście do zdjęcia zamontował bym te elementy.
Sterownik nie posiada centralnego punktu (szyny) masy. Na foto widać przynajmniej trzy punkty masowe, między którymi prądy jednak przepływają wywołując spadki napięcia. Najwyraźniej "szyną" jest żelazna, polakierowana płyta chassis, miedź jest lepszym przewodnikiem.
Przewody odpływów z kondensatora filtrującego "na oko" mają za mały przekrój. Listwa bezpiecznikowa połączona wsuwkami - połączenia śrubowe są znacznie bardziej odpowiednie do maszyny za 16000$.
Jeden, olbrzymi kondensator filtrujący. Można i tak, jednak w układach impulsowych lepiej zastosować kilka mniejszych, ich wypadkowa indukcyjność wewnętrzna będzie mniejsza.
Podzespoły połączone najkrótszą drogą. Dobra metoda jeśli celem jest małe zużycie miedzi, jednak w ten sposób pajęczyna spowodowała, że blisko siebie znalazły się czułe sygnały wejściowe i duże prądy wyjściowe (4A)! Wystarczyło gniazdo silników umieścić na wysokości sterowników, by uniknąć takiej sytuacji.
Kable można uporządkować stosując zwykłe, plastikowe opaski zaciskowe lub sznurek.

Temat: Problem z klimatyzacją Peugeot 307 2.0 16V / Dział: Porady, problemy techniczne
Wysłany: Sro 01 Kwi 2009, 21:47 / Odpowiedzi: 3 / Wyświetleń 833  
Ja już swój problem rozwiązałem.

Otóż pojechałem do autoryzowanego serwisu Peugeot w Krakowie na diagnozę. Okazało się, że mam uszkodzoną obudowę nagrzewnicy klimatyzacji (jeśli wpiszesz na Allegro nagrzewnica klimatyzacji 307) to zobaczysz jak o wygląda). Wycena serwisu ASO za wymianę obudowy i w ogóle robociznę i wszystko związane z obsługą klimy (nabicie gazem itp.) koszt ok. 3 tyś.

Okazało się, że uszkodzone są takie plastikowe zębatki, które regulują dopływ powietrza. Wyłamały się w nich prawie wszystkie ząbki, nie wiem jak to możliwe w 3 letnim samochodzie al stało się W Peugeotach 307 do 2005 roku (nawet tych po faceliftingu, bo ja takiego posiadam) były nagrzewnice starego typu, w których uszkodzenie tych elementów wiązało się z wymiana całej nagrzewnicy. W Peugeotach 307 po 2005 są nagrzewnice nowego typu, w których wyeminia się tylko jakieś wałeczki i całość podobno kosztuje ok. 200 zł i na taką też nagrzewnicę serwis ASO wymienił moją starą.

Samemu raczej się nie da tego zrobić chyba że ktoś lubi rozbierać cały kokpit swojego lewka

Mam nadzieje, że moja informacja okazała się pomocna

Temat: Jak wymontowac deske rozdzielcza? / Dział: Techniczne
Wysłany: Sro Paź 08, 2008 09:49 / Odpowiedzi: 10 / Wyświetleń 415  
Cytat
Nie trzeba zdejmować deski, żeby wymienić nagrzewnicę

Tu masz fotoporadę kolegi

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=129364

albo

Odkrecasz konsole srodkowa, polke pod decha u kierowcy i pasazera. Nastepnie demontujesz srodkowe kratki nawiewu. Otwierasz maske, odrecasz dwie nakretki ktore widac zaraz pod wezami idacymi do nagrzewnicy (sa po przekatnej). Odczepiasz cybanty ktore sa na wezach tak aby je odczepic od nagrzewnicy. Wracasz do srodka auta, odczepiasz tunel idacy z wiatraka do obudowy nagrzewnicy (na takich zatrzaskach), odkrecasz frontowa obudowe nagrzewnicy (kilka srubek w glowka na srubokret krzyzakowy + takie plastikowe nakretki chyba na “10″). Nastepnie powoli ciagniesz do siebie pozostala czesc obudowy. Gdy to masz to nagrzewnica wyjedzie jak z szuflady do gory. Tyle. Wlozyc nowa o poskladac w odwrotnej kolejnosci.



Masz klime, że znasz się ???? Bez klimy to i może by dało radę, ale i tak zapiąć spinki od strony grodzi jest ciężko. Obudowa nagrzewnic klimy to inna bajka.

Temat: Jak przechowywać telefon? / Dział: Poradniki i Wskazówki
Wysłany: Pon 23:15, 17 Mar 2008 / Odpowiedzi: 1 / Wyświetleń 15  
Noi krótki poradnik przechowywania telefonu:

Po pierwsze: Ważne jest jak eksplatujesz telefon. Jeśli masz pracę siedzącą i leży na biurku możesz nie posiadać pokrowców. Jest to bezpieczne, Jednak jeśli pracujesz gdzieś gdzie może Ci on wypaść z kieszeni radzę mieć pokrowiec. Zapobiegnie on uszkodzeń zarówno przy upadku jak też wybrudzenia, zakurzenia itp.

Jaki pokrowiec?:

Tani Silikon?
Kurcze jak tanio 4 zł i się telefon nie zniszczy.....nic bardziej mylnego.
Otóż taki tani pokrowiec zapobiegnie przed uszkodzeniem przy upadku, ale w zimie jesteś na dworze, jest zimno masz go w kieszeni. OK. Wchodzisz do pomieszczenia wyciągasz go i nie działa wyświetlacz. Why? A no nie raz już widziałem/ słyszałem o takim zjawisku jak zaparowaniu w srodku pokrowca. A co powoduje skroplenie się tej pary?....W serwisie powiedzieli ze zalany;) To oczywiście może zdażyc się i latem, z tym że rzadziej. noi dróga sprawa że jest nie poręczny w obsłódze i ciasny.

Plastikowa przezroczysta obudowa?
Otóż pojawiły się na rynku dodatkowe obudowy plastikowe. Czy dobre?... nie sprawdzałem gdyz cena jest nie zachęcajaca, poza tym i tak klawisze zabrudzić można.

Droższe pokrowce silikonowo materiałowe?
Ano taki posiadam i jestem zadowolony. Bezpieczny, wygodny, nie brudzi się telefon. Nie wiem jak z parowaniem ale nie jest źle. Ekstremalne testy porzuciłem. Jednak trzeba o niego dbać. potrafi się niezły syf zrobić w środku. Zawsze na noc wyciągam telefon z pokrowca. Zbyt długi kontakt nie jest też dobry.

Wniosek:

Jak narazie sam nie wiem w czym najlepiej trzymac telefon. Silikon zły a pokrowiec z materiałem też nie dobry.......Mimo wszystko go polecam bo raz już moją nokie uratował. Co do plastiku to czekam na wasza wypowiedź.

Temat: Nie dla YAGI.PL !!! / Dział: Wireless
Wysłany: Pon, 10 Wrz 2007 14:50:38 / Odpowiedzi: 663 / Wyświetleń 66884  
Cytat
Oj Interspec masz chyba 15 lat. Akurat mam sasiada ktory robi opakowania plastikowe to znam zasade produkcji. Myslisz ze obudowy do notebookow, komorek to w jakiej technologii sie produkuje? Wszystko wtryskuje sie w formy w postaci granulatu!! NIe ma innej technologii ktora znam. Sa oczywiscie inne, ale do produkcji anten nikt mi nie mowi ze uzywa technik kosmicznych

Na termoformierce mozesz co najwyzej obrabiac i wyciskac.



słuchaj bez urazy ale znam firme yagi, jestem ich lokanym klientem czeto bywam osobicie w ich firmie znam Pana Zbigniewa własciciela firmy i wiem jak robia antenki, i juz pisłaem o tym, to nie jak sadzisz technologia kosmiczna i nie wtryskiwanie , tylko wytłaczanie z kawałka plastiku .
Zreszta nie wazne i tak sie nie zorientujesz widac słabo łapiesz trzeba tłumaczyc jak dziecku 8 letniemu.
w kazdym razie jak masz znajomego , jestes supeer znachorem potrafisz z znajomym wyrysnac nawet obudowe na tel to nic wiecej jak zrobic najlepsza antene w polsce.
technike prodykcji znasz jak pomoc moge dodac ze przyda sie takze ciecie lasetrowe .
i antenka gotowa napewno bedzie najlepsza w polsce, i w swietnej wtryśnietej obudowie.

Napewno zamowie na testy

Temat: Laserowy ShotSaver Bushnell Laser Boresighter / Dział: Optyka
Wysłany: Sob 20 Gru, 2008 7:12 pm / Odpowiedzi: 12 / Wyświetleń 913  

Widzę, że nikt nie testował jeszcze w/w urządzenia.

Może ja powiem kilka zdań o nim.

Otwierając opakowanie widzimy urządzenie oraz różnego rodzaju plastikowe końcówki (o różnych kalibrach, mieszczących się w zakresie od 0.22 cala do 0.50 cala). Do tego pokrowiec oraz śrubeczki i kluczyk.

Spostrzeżenia:

- urządzenie metalowe, wydaje się solidnej budowy.
- włącznik plastikowy, mało efektywny,
- końcówki plastikowe bardzo delikatne (robią wrażenie, że łatwo je można połamać),
- odrazy widać "gołym" okiem, że laser nie jest umieszczony względem osi do obudowy urządzenia !!!

Podsumowując:

Jak ShotSaver Bushnell ma pokazywać prawidłowe ustawienie lunety, jeśli urządzenie laserowe jest źle zamontowane. Nie spodziewałem się tego po firmie Bushnell.

Osobiście nie polecam. Szkoda pieniędzy !!!

PS. Chciałem sobie ułatwić życie przy ustawianiu lunety. Niestety tylko utrudniłem. :/
Oddałem do sklepu i problem mam z głowy.

Temat: Filtr odmy w 320d 136KM - wymiana, tanio i dobrze :) / Dział: Zrób to sam - gotowe recepty
Wysłany: Sob Sty 10, 2009 8:11 pm / Odpowiedzi: 34 / Wyświetleń 4776  
Temat montażu tego plastikowego separatora zamiast filtra "sznurkowego" w moim aucie (E39 530dAT 2001r) nie jest wcale takie oczywisty .... Dziś byłem w ASO Tłokiński w Łodzi i zapoznałem się z tą sprawą nieco dokładniej ... Otóż we wszystkich E39 z silnikiem 3,0d montowane były filtry "sznurkowe" i producent nie przewiduje innych rozwiązań do tego modelu ... co prawda separator o obecnym numerze kat. 11127793163 od początku produkcji zmieniał się już trzy razy (a dokładnie mówiąc jego numer katalogowy zmieniał się trzy razy a nie potrafiono mi odpowiedzieć czy sama obudowa zmieniała się pod względem technicznym) ale cały czas elementem filtrującym jest ta przepiękna roleczka z tajemniczą włókniną .... Ponieważ jednak czytałem tu na forum że pojawiło się nowe rozwiązanie z separatorem plastikowym poprosiłem gościa z ASO żeby mi go pokazał ... okazało się że na pierwszy rzut oka obudowy obu separatorów nie różnią się praktycznie niczym zaś w tym drugim wkład jest faktycznie plastikowym "urządzeniem". Poprosiłem żeby gość sprawdził mi zastosowanie tego nowego rozwiązania (11127799225) ... Okazało się że stosowany jest do silnika M57N a nie takiego jaki ja posiadam czyli M57 ... ma więc zastosowanie w modelach E60, E46, E65, E53 ... Nie zmienia to faktu że różnicą między separatorem ...163 i ...225 są jedynie wkłady .... Zatem czysto teoretycznie mogę stwierdzić że można byłoby zastosować plastikowy separator w silniku M57 ale .... no właśnie ... postanowiłem nie ryzykować do puki nie będę miał 100% pewności i zdecydowałem że założę u siebie to co zaleca producent .czyli "sznurek" ... ale tematu nie zostawiam ... Może ktoś już wymienił w silniku M57 filtr "sznurkowy" na to plastikowe cudo ?!?! Jaki to miało wpływ na pracę silnika - (zużycie oleju. paliwa, jakieś dziwne dymienie z rury) ?!?!?Czekam na info ... Pozdrawiam

Temat: 530 d Touring - okradziona :( / Dział: Seria 5
Wysłany: Nie Wrz 28, 2008 3:38 pm / Odpowiedzi: 36 / Wyświetleń 1027  
Witam.

Moja Bunia jak do tej pory sprawuje sie doskonale i daje mi juz 2 m-ce radosc z jazdy. Niestety wlasnie dzis w nocy na osiedlu Dabrowa (lodzianie pewnie znaja jego zla slawe) jakis [@#!!!@#&] wydlubal mi lusterka z obudowy. Lewe i prawe. Zobaczylem dopiero w poludnie jak mialem jechac po lekarstwa dla synka. Zostaly tylko wystajace kabelki i plastikowe elementy mechanizmu sterujacego lusterkiem.

Wnerwia mnie na maxa taki syf i bym nogi z **** powyrywal takiemu ****.... jak bym go dorwal, no ale juz, stalo sie...

Mam do Was kilka pytan na goraco:

1. Ile kosztuja takie lusterka do 530d Touring po lifcie w ASO?
2. Czy moze ktos z Was ma zbedny komplet, albo poleci kogos?
3. Jak myslicie, czy AC (Warta) pokrywa takie szkody, czy trzeba miec zgloszone na policje i czy jest sens pchac sie w to?
4. Jak mozna sie zabezpieczyc na przyszlosc?

Troche sie rozpisalem, ale to przez zdenerwowanie. Czekam na Wasze odpowiedzi i uwazajcie na swoje bumki.

Pozdrawiam

Temat: Demontaż Nagrzewnicy od autoklimy IHKA / Dział: Seria 5
Wysłany: Sro Kwi 01, 2009 11:45 am / Odpowiedzi: 3 / Wyświetleń 69  
Tyle ile mi się przypomniało.

Wymontowujesz boczki/panele żółte strzałki, po jednej śrubie na panel. Pod panelami są śruby od tunelu.

Wymontowujesz część deski oraz osłonę nad nogami czerwone strzałki. W pakiecie z drewnem tam jest schowek wiec jest więcej śrubek i grzebania.

Wyciągasz OBC, radio. Ściągasz plastikowe osłony (trzeba podważyć) zaznaczone na czerwono. Pod nimi ukażą się śrubki. Trzeba wyciągnąć panel sterowania ogrzewaniem/nawiewem, IHKR trzeba odpiąć linki, IHKA wtyczki.

Po tym możesz wyciągnąć tunel.

Schowek to na pewno wiesz jak zdemontować, demontujesz go.

Ukazuje się co w tym stylu:

Wykręcasz kierownice, wyciągasz liczniki. Chyba wiesz jak to zrobić.

Ściągasz panele ze słupków i odkręcasz śruby deski różowe strzałki. Żeby odkrecić śruby oznaczone zielonymi strzałkami trzeba zdaje się zdemontować obudowy/osłony głośników.

Żeby wyciągnąć deskę trzeba po odpinać kostki elektryczne które na to nie pozwalają.

Wymontowanie OBC:

http://www.nmia.com/~dgnrg/page_36.htm

Wymontowanie licznika i kierownicy bez poduszki:

http://bmwe32.masscom.net/sean750/dash_bulbs/changingClusterBulbs.htm

Wymontowanie Kierownicy z poduszka, ( trzeba odłączyć aku przed ):

Wymontowanie "osłon" głośników:

Wykręcasz śrubę ściągasz dźwignie/cięgno do otwierania maski.

Śrubki oznaczone czerwonymi strzałkami przekręcasz o 90°. Wyciągasz na zewnątrz osłony/obudowy.

Nagrzewnica na wierchu pozostaje ją wykręcić

Tutaj jest to mniej więcej pokazane:

http://bmwe32.masscom.net/johan/center_vents/center_vents_v1.1-1.html

Temat: Ktory reduktor do LPG Landi-Renzo / Dział: Warsztat mechaniczny ::: Mechanical Workshop
Wysłany: 03-08-2006 :: 18:30 / Odpowiedzi: 9 / Wyświetleń 550  
Ja bym Ci jednak radzil (poki jeszcze masz czas) poszukac zakladu gdzie montuja reduktory LOVATO, bo sa one bardzo trwale (czesto wytrzymuja po 100kkm), bardzo popularne, dzieki czemu tez ewentualne czesci zamienne sa latwo dostepne i po niewygorowanych cenach.

Troche przydatnych informacji co powinna zawierac do instalka lpg w Feli 1.3MPI znajdziesz w tym watku:
http://forum.skodovka.pl/viewtopic.php?t=9654&start=0

W skrocie przypomne: reduktor Lovato, mikser tuz nas przepustnica, komputer gazowy z aktuatorem-silnikiem krokowym (no bo to ma byc instalacja II. generacji), emulator wtryskiwaczy, emulator MAPsensora, klapka antywybuchowa w gornej czesci obudowy filtra powietrza, zbiornik toroidalny (czyli tzw. "w kolo").
Co do pojemnosci zbiornika, to polecalbym jednak troche wiekszy niz 34l (istnieja do wneki w Fel o poj. ok. 40l - sr.580mm/wys. ok. 200mm i ok. 45l - sr. 580mm/wys.225mm) , kosztem tego ze bedzie troszke wystawal ponad plaszczyzne podlogi w bagazniku. W kazdym razie ok. 34l mialem w Formanie i drugi raz nie popelnilem tego bledu - do Feli Combi zazyczylem sobie 46l i jestem zadowolony

A odnosnie samego montazu, to warto byc podczas montazu przy autku, nawet jesli sie nie znasz, to jednak "panskie oko konia tuczy" (czytaj gazownicy sa nieco bardziej "mili" dla autka). Generalnie warto poprosic by prowadzac miedziane rurki gazowe pod samochodem w miare mozliwosci jak najmniej wiercili w karoserii i przykrecali na wkrety, a jak najwicej mocowali na plastikowe opaski zaciskowe do biegnacych tam kilku rurek stalowych (paliwowe i hamulcowe).

Temat: Problemy z termostatem w Felicii 1.3MPi / Dział: Warsztat mechaniczny ::: Mechanical Workshop
Wysłany: 21-11-2006 :: 14:31 / Odpowiedzi: 514 / Wyświetleń 34543  
ja odnosnie Felici 1.6, też miałem problemy z temperaturą- wskazania za wysokie- parę razy się płyn zagotował, mam nadzieję, że bez konsekwencji:), prócz tego niesczelność w obudowie głównej i tej małej, gdzie umiejscowiony jest termostat ( nawiasem mówiąc beznadziejne roziwązanie gdyż termostat " lata" w tej obudowie- powienien być jakoś solidniej przypasowany do dziurki- mowa o 1.6) no i mechanik wykombinował, że nie będzie zmieniał ani obudowy głównej ani tej gdzie tkwi termostat tylko wszystko poklei super klejem, pomysł wydawałmi się chybiony, ale w końcu zgodziłem się spróbować i ... jeżdże narazie pare dni- póki co nic się nie dzieje - temperatura trzyma 87 st. i się zastanawiam, że może to jest sposób na zakończenie bojów z temperaturą w felici, nawet jak nie ma niesczelności to pomazać plastikowe elementy obudowy dobrym klejem by uniknąć mikropęknięć, jescze dobrze by było wymyślić jakiś sposób na solidne umiejscowienie termostatu w obudowie w feli 1.6, w 1.3 nie wiem jak to jest rozwiązane, dziękuje za uwagę

Temat: Sprzęgło / Dział: Opel Astra H (2004-)
Wysłany: 2009-02-04, 22:57 / Odpowiedzi: 5 / Wyświetleń 562  
Podłączam sie pod temat.
W ubiegłą niedziele miałem ciężkie zderzenie z właśnie tym tematem . Moja asterka nie reagowała na wciśnięty pedał sprzęgła. Po godzinie odpowietrzania układu sprzęgłowego, stwierdziłem że nie jest wogóle dobrze. U mechanika byłem już godzine później jak ojciec zaciągnął mnie swoim paskiem. (zajebiście wyglada scena jak maluch wyprzedza astre z 2005 i passata z 2000!!! polecam!!! na dodatek kierowała kobieta!!!) Po zdemontowaniu skrzyni biegów i wyjęciu koła dwumasowego okazało sie że popekały plastikowe obudowy z tarczy sprzęgłowej. W silniku z19dth na obwodzie tarczy sprzegłowej jest 7 tych sprężynek i tyleż samo obudów. Z mojej tarczy już miałem pęknięte trzy. Ten mały plasticzek musiał gdzieś wlecieć między docisk a koło i zablokował mi sprzęgło!!!!Po co wymyślił ktoś oby tam instalować obudowe plastikową??? Czy nie lepiej byłoby zrobić aluminiowe np. osłonki?? NIe wiem, nie znam sie.I teraz: kupić nową tarcze to koszt około 700zł. Używaną z podobno małym przebiegiem 200. od VC nie pasuje bo nie ta ilość frezów, od silnika dth (w z19dt jest 20 frezów może komuś sie przyda )też nie pasuje, kaplica.
Poradźcie prosze, co mam zrobić. Czy nową czy używaną. Od czego to mogło sie stać??!! Czy może od chipa??? zamiast 120 mam 156kucy. Możliwe?? miał ktoś taki przypadek-wypadek??

Temat: MK 3, problem z włącznikiem świateł cofania / Dział: Techniczne
Wysłany: Czw Lut 26, 2009 18:51 / Odpowiedzi: 10 / Wyświetleń 295  
Cytat
a dojdę tam od góry zrzucając plastikowe obudowy kolo gałki zmiany biegów czy musze zrobić to z kanału od spodu?

Cytat
na górze skrzyni biegów


Podnosisz maskę,a nie zaglądasz pod mieszek lewarka

Temat: [B4] Brzęczenie na niskich obrotach / Dział: Inne
Wysłany: 2009-01-21, 18:05 / Odpowiedzi: 3 / Wyświetleń 130  
Witam, mam 80 B4, 1.9tdi w avancie.
Kiedy jadę powoli na wysokim biegu np 50 na 4 i dodam gazu to słychac takie uporczywe brzęczenie jakby jakiś plastik się telepał, wibrował i uderzał o drugi.
Odkręcałem podłogę, wszystkie plastikowe obudowy i osłony, sprawdzałem wszystko w zawieszeniu, mocowanie tłumika.
Dźwięk dobywa się tak mniej więcej z lewej strony, na wysokości nóg kierowcy.
ktoś ma jakiś pomysł no to może byc?

Temat: [ALL] How-To: Przełącznik zespolony (kierunki i światła). / Dział: Warsztat czyli zrób to sam
Wysłany: 2009-04-10, 13:49 / Odpowiedzi: 18 / Wyświetleń 3799  
V., zdejmujesz plastikowe obudowy kolumny, musisz też odkręcić kierownicę. Następnie zdejmujesz przełącznik z kolumny i po wykręceniu śruby łączącej obie części przełącznika po prostu go rozdzielasz. Potem wszystko składasz w odwrotnej kolejności z nowym przełącznikiem.

Temat: Kącik posiadaczy MK3 / Dział: Kąciki
Wysłany: Sro Lip 04, 2007 14:24 / Odpowiedzi: 6798 / Wyświetleń 291289  
ja tam się nie zdziwię, były już deski, chyba ponad 3 metrowe listwy, cegły, walizki, rowery, szafki, stoły z krzesłami, pralka, glazura i terakota,... oj długo by wymieniać i zawsze klapa zamknięta bez problemu Nie zmieściły się już niestety 4 metrowe deski i ostatnio, przez te przeklęte plastikowe obudowy, nie dało się wcisnąć płyty gipsowej - ale zmieściła się spokojnie na relingach, więc nie jest źle - na variata zawsze można liczyć

Temat: [E36] Prośba o kosztorys napraw. / Dział: Mechanika, Elektryka & Eksploatacja
Wysłany: 25 Grudzień 2007, 13:08 / Odpowiedzi: 10 / Wyświetleń 508  
daruj sobie to auto nie warto bo na gotowo wyjdzie cie pewnie z 18 tys a dalej będzie 2.0 no i robione.Za 8k to moze było by warto
Koszty strzelam
błotnik 300
maska 400-500
grill 300
Zderzak od m 1000zł (cały z halogenami)
Osłony
Nadkola plastikowe
Chłodnica
Lampy
Obudowy na chłodnice
Puszka filtra
Moze wisko
Szyba
Dolicz malowania pewnie od 1500-2000
Wysyłki
Stracony czas

Temat: jak dostac sie do glosnika / Dział: Mechanika, Elektryka & Eksploatacja
Wysłany: 19 Wrzesień 2007, 11:56 / Odpowiedzi: 2 / Wyświetleń 139  
Co do brzęczenia to brzęczy Ci zapewna blacha, u mnie też tak jest, przy większej głośności blacha wpada w rezonans,zresztą lewy plastik (obudowa głośnika ) też.Więc zapewne to samo masz ze strony pasażera.Co do demontażu obudowy to jeśli dobrze pamiętam tam jest śrubka którą trzeba odkręcić a część tej obudowy wchodzi pod listwy plastikowe progowe.Nie powinieneś mieć większych trudności z odkręceniem tego i wyjęciem.

Temat: Wygłuszenie bagażnika / Dział: Elektronika & audio
Wysłany: 29 Wrzesień 2006, 16:13 / Odpowiedzi: 9 / Wyświetleń 1156  
najlepiej byloby wygluszyc matami calosc, czyli wszedzie pod dywanikami plastikami, na miejscach styku plastikow z blacha, mozliwe ze te plastikowe obudowy glosnikow w polce tez powoduja rezonans, w nastpenym tygodniu najprawdopodobniej montuje glosnik basowy jl audio u siebie to zdam relacje z placu boju...

Temat: Kącik posiadaczy MK3 / Dział: Kąciki
Wysłany: Wto Mar 25, 2008 16:00 / Odpowiedzi: 1289 / Wyświetleń 96811  
Cytat
Uniwersalna elektryka szyb to ok 159zł, jest tego sporo na allegro, nie wiem tylko jak fajnie zamontować regulacje (otwieranie i zamykanie) plastikowe obudowy dokładane do zestawu zalatują wiochą

Muisz dokupić coś w tym stylu:
http://moto.allegro.pl/it...iii_3_lewy.html
http://moto.allegro.pl/it...nto_passat.html
http://moto.allegro.pl/it...nto_golf_3.html
i będzie cacy

Temat: [E46] płyn chłodzenia - wyciek / Dział: Mechanika, Elektryka & Eksploatacja
Wysłany: 8 Październik 2008, 14:17 / Odpowiedzi: 8 / Wyświetleń 592  
Nie wiem jaki masz silnik ale bardzo często lubi wyciekac z pod obudowy termostatu ,tam jest taki oring i po jakimś czasie z pod niego puszcza [należy odkręcic to plastikowe kolanko z temostatem od głowicy a są tam 3 śruby , umyc ładnie benzynką i przykręcic na silikonie silnikowym i ważne nie zalewac od razu płynem tylko za kilka godzin, żeby silikon ładnie złapał]. Ale wycieki mogą byc na każdym węrzu, musisz na zimnym i ciepłym wszystkie łączenia dobrze ręką wymacac.Powodzenia.

Temat: Do użytkowników AP Edimax 7209 / Dział: Wireless
Wysłany: Nie, 26 Lis 2006 18:12:34 / Odpowiedzi: 15 / Wyświetleń 2159  
Cytat
Spokojnie - mam w sieci wiele 7209 i nie mam problemów z nimi. Apeki mają dobre.
Co do switchy edimaxa to zgadzam się w 100% - badziewie okrutne!


edimax i inni tylko pakują płytki PCB w swoje plastikowe obudowy.
płytki produkuje zewnetrzny vendor i oni tylko od nich kupują. więc każdy model może mieć zupełnie inną jakość

Temat: [E39] 530d Poważny problem z ABS/ASC / Dział: Mechanika, Elektryka & Eksploatacja
Wysłany: 6 Kwiecień 2009, 11:24 / Odpowiedzi: 32 / Wyświetleń 2134  
jak już wcześniej pisalem w tym poście najpierw były problemy ze sterownikiem zregenerowalem go i wszystko grało do momętu kiedy jakiś tydzień temu zapaliły mi się kontrolki ABS/ASC hehe znajomy widok pomyslałem sobie ż emoże to sterownik znów padł a że byl jeszcze na gwarancji wyslałem go do kolesia on go sprawdził i powiedział ze wszystko ze sterownikiem jest OK ulżylo mi no ale po zamontowaniu go spowrotem nic się nie zmieniło nadal sięświeciły objawy?? prosze bardzo brak mocy (chwilowe) dopuki się kontrolki nie zapaliły dziwne bo jak sięnie świeciły to były ubytki mocy i po prostu nie chciał jechać tak jak należy a jak się zapalały to była gitarka drugim objawem było to ze dopuki się nie zapaliły to chamowalem non stop ABS-em zapalały sie i wszytko OK kolejnym obiawem bylo to że zegary ekonomizer nie działały no zdenerwowałem sięno bo co to może być pojechalem na kompa (fachowcy od 7 poleści omijać warsztat w Lublinie na ul. Aleje Unii Lubelskiej warsztat z napisem Mobil1) no ale mniejsza z tym jak im sie już udalo znaleźć wtyczki to na kompie wyświetliło prawy przód i sterownik czy cuś takiego wiedziałem z esterownik jest OK więc został tylko czujnik w prawym kole a i skasowali mnie tam na 80zl ale mniejsza z tym w domu przypomniałem sobie ż egdzieś na forum kiedyś czytalem że można najpierw samemu sprawdzić czujniki więc poszedłem a że byla ładna pogoda to przejżałem to prawe przednie koło jak??!! a no i jeszcze dodam ze blędy wynikające z czujników kasują się same więc nie trzeba jeździć na kompa drugi raz to taka mała rada a więc tak ściągamy koło 5 śrób nie jest trudne potem skręcamy kierownicą w moim przypadku w prawo na maksa bo miałem prawy czujnik rzeby łatwiej było się dostać do niego i lecimy po kablu do końca gdzie czujnik jest przymocowany do piasty odkręcamy go i dwie śrubki na klucz ampólowy potem go czyścimy czujnik i miejsce w którym jest przykrecany dokładnie no i składamy ponownie. Można jeszcze sprawdzić połączenie czujnika z przewodem który idzie do sterownika takie małe plastikowe pudełeczko w nadkolu, warto je rozłączyć przedmuchać wyczyścić jak jest potrzeba i spowrotem zlożyć (uwaga przy rozłanczaniu bardzo łatwo uszkodzić zapięcie ale nawet jak się to zdarzy to nic nie szkodzi czujni i tak bedzie działał ale warto uwarzać). teraz napisze co bylo u mnie a mianowicie u mnie głownym winowajca była sól z zimy po prostu bylo jej tam tyle znaczy przy piaście za kolem że nie moglem znaleźć śrób które trzymają czujnik wyczyścilem rozebrałem znów wyczyściłem i zlożylem no i co ??????? wszystko działa teraz tylko nie moge sobie wydarować tych 80 zl na kompa bo moglem zdjąć wszystkie kola i po przeczyszczać to no ale mniej czasu mi to zajeło hehehe pozdrawiam a i jeszcze jedno istnieje możliwość połamania obudowy czujnika w razie gdyby był on przeżarty przez sól w razie jakich kolwiek pytań pisać na PW albo na tym poście pozdrawiam

Temat: Demontaż obudowy pod kierownicą, jak / Dział: Techniczne
Wysłany: Sro Paź 22, 2008 18:01 / Wyświetleń 55  
Witam
Jestem nowym posiadaczem golfa V-ki. Potrzebuje podpowiedzi jak zdemontować plastikowe obudowy , te pod kierownicą, tak aby czegoś nie połamać, które śruby i gdzie są pochowane, jakieś zaczepy?

Z góry dzieki za pomoc

Pozdrawiam

No Panowie, niech ktos podpowie jak to sciagnac ?

Temat: syczenie z kolektora dolotowego / Dział: silnik i osprzęt
Wysłany: 2008-01-19, 19:53 / Odpowiedzi: 36 / Wyświetleń 1561  
szmery sa normalne od zasysanego powietrza. zdejmujecie tlumik dolotu fabryczny oraz plastikowe obudowy filtra i to jest normalny efekt.
poza tym w alu rurach to sie wszystko rezonuje i slychac jakbys przystawil szklanke do sciany.

Temat: [Lanos] Wymiana termostatu 1.5 16V /
Wysłany: 2009-03-01, 00:31 / Odpowiedzi: 5 / Wyświetleń 205  
Cytat
Obudowa termostatu w 1,5 16v niestety lubi pękać przy próbie wyjęcia z niej termostatu :/ Obudowa była droższa od termostatu chyba o 12zł.....


Jak ja kupowałem to mieli tylko plastikowe obudowy, a przedtem miałem metal...

Temat: filtr paliwa Astra H / Dział: Silnik Benzyna
Wysłany: Nie Paź 19, 2008 11:29 / Odpowiedzi: 6 / Wyświetleń 472  
Do wyjęcia obudowy filtra musisz zdjąć uszczelkę na grodzi i ramiona wycieraczek. Następnie demontujesz plastikowe pokrycie podszybia. Dopiero wtedy będziesz miał dojście do dwóch nakrętek mocujących obudowę filtra.

Temat: Gdzie sie podlancza komputer w oplu vectra-a? / Dział: Silnik Benzyna
Wysłany: Pią Wrz 12, 2008 12:18 / Odpowiedzi: 3 / Wyświetleń 247  
Stojąc przed otwartą maską na górze po prawej stronie jest plastikowe czarne pudełko zamykane na zatrzask. Tam jest złącze i sterownik sondy lambda. Bynajmniej u mnie
Powinno być przykręcone do obudowy amortyzatora.

Temat: Filtr odmy w 320d 136KM - wymiana, tanio i dobrze :) / Dział: Zrób to sam - gotowe recepty
Wysłany: Sob Sty 10, 2009 8:36 pm / Odpowiedzi: 34 / Wyświetleń 4776  
Cytat
Temat montażu tego plastikowego separatora zamiast filtra "sznurkowego" w moim aucie (E39 530dAT 2001r) nie jest wcale takie oczywisty .... Dziś byłem w ASO Tłokiński w Łodzi i zapoznałem się z tą sprawą nieco dokładniej ... Otóż we wszystkich E39 z silnikiem 3,0d montowane były filtry "sznurkowe" i producent nie przewiduje innych rozwiązań do tego modelu ... co prawda separator o obecnym numerze kat. 11127793163 od początku produkcji zmieniał się już trzy razy (a dokładnie mówiąc jego numer katalogowy zmieniał się trzy razy a nie potrafiono mi odpowiedzieć czy sama obudowa zmieniała się pod względem technicznym) ale cały czas elementem filtrującym jest ta przepiękna roleczka z tajemniczą włókniną .... Ponieważ jednak czytałem tu na forum że pojawiło się nowe rozwiązanie z separatorem plastikowym poprosiłem gościa z ASO żeby mi go pokazał ... okazało się że na pierwszy rzut oka obudowy obu separatorów nie różnią się praktycznie niczym zaś w tym drugim wkład jest faktycznie plastikowym "urządzeniem". Poprosiłem żeby gość sprawdził mi zastosowanie tego nowego rozwiązania (11127799225) ... Okazało się że stosowany jest do silnika M57N a nie takiego jaki ja posiadam czyli M57 ... ma więc zastosowanie w modelach E60, E46, E65, E53 ... Nie zmienia to faktu że różnicą między separatorem ...163 i ...225 są jedynie wkłady .... Zatem czysto teoretycznie mogę stwierdzić że można byłoby zastosować plastikowy separator w silniku M57 ale .... no właśnie ... postanowiłem nie ryzykować do puki nie będę miał 100% pewności i zdecydowałem że założę u siebie to co zaleca producent .czyli "sznurek" ... ale tematu nie zostawiam ... Może ktoś już wymienił w silniku M57 filtr "sznurkowy" na to plastikowe cudo ?!?! Jaki to miało wpływ na pracę silnika - (zużycie oleju. paliwa, jakieś dziwne dymienie z rury) ?!?!?Czekam na info ... Pozdrawiam



a czemu tak ci zalezy na plastikowym? te sznurkowe byly wiele lat stosowane i wszystko jest ok z nimi - filtr najlepiej wymieniac przy kazdej wymianie oleju, zwlaszcza ze nawet w ASO jest tani i na pewno nie bedziesz mial zadnych problemow stosując rozwiazanie fabrycznie przewidziane do twojego auta.

Temat: Nie dla YAGI.PL !!! / Dział: Wireless
Wysłany: Nie, 09 Wrz 2007 20:14:41 / Odpowiedzi: 663 / Wyświetleń 66884  
Oj Interspec masz chyba 15 lat. Akurat mam sasiada ktory robi opakowania plastikowe to znam zasade produkcji. Myslisz ze obudowy do notebookow, komorek to w jakiej technologii sie produkuje? Wszystko wtryskuje sie w formy w postaci granulatu!! NIe ma innej technologii ktora znam. Sa oczywiscie inne, ale do produkcji anten nikt mi nie mowi ze uzywa technik kosmicznych

Na termoformierce mozesz co najwyzej obrabiac i wyciskac.

Temat: jak sie rozbiera kanape w E39? / Dział: Seria 5
Wysłany: Wto Kwi 21, 2009 8:02 pm / Odpowiedzi: 10 / Wyświetleń 216  
Cytat
Na tym filmie to schodzi ta kanapa prawie sama.
U mnie w touringu, odkrecilem zaczepy na żaluzje (ktore chyba i tak nie trzymaly) i szarpalem do góry i nawet nie drgnęła.



Odkręcasz (2x ampul chyba nr 6) zaczepy na żaluzje, zdejmujesz je - i juz nic nie trzyma kanapy - i do góry hyc i schodzi sama
Zdejmowałem do odkurzania

Dzieki udało się wystarczyło ściągnąć plastikowe obudowy i odkręcić te śruby

Temat: 530 d Touring - okradziona :( / Dział: Seria 5
Wysłany: Pon Wrz 29, 2008 7:29 am / Odpowiedzi: 36 / Wyświetleń 1027  
Cytat
Witam.

Moja Bunia jak do tej pory sprawuje sie doskonale i daje mi juz 2 m-ce radosc z jazdy. Niestety wlasnie dzis w nocy na osiedlu Dabrowa (lodzianie pewnie znaja jego zla slawe) jakis [@#!!!@#&] wydlubal mi lusterka z obudowy. Lewe i prawe. Zobaczylem dopiero w poludnie jak mialem jechac po lekarstwa dla synka. Zostaly tylko wystajace kabelki i plastikowe elementy mechanizmu sterujacego lusterkiem.



Witam kolegę z Łodzi na całe szczęście w E-39 jeszcze nie miałem takiego zdarzenia a jezdze juz ponad rok, odpukać ale w swoim poprzednim E-36 dwa razy wyrywali mi lusterka tzn wkłady, to chodliwy towar, współczuje bo wiem jaki byłem wkurzony po tym fakcie U mnie wtedy pamietam zrobili to dosc ładnie, sam nie wiedziałem jak wyjac wklad a ci frajerzy zrobili to bezproblemowo że zostały same kable widac potzebne były same wkłady. Od tamtej pory staram sie zostawiac autko w dosc jasnych miejscach i parkingach strzezonych Ale swoja drogą na osiedlach jest chyba najgorzej i to nie wazne czy Dąbowa czy Teofilow czy inne. Jak chcesz to Ci zapodam namiar do gościa, który yhandluje samymi wkładami jest z Łodzi. Swoja droga ciekawe skąd ma takie wkłady , cos około 70zł pewnie zapłacisz za sztukę uzywana oczywiście. A tak na marginesie mojej wypowiedzi, koledze z golfa IV non stop kradli wkłady spod bloku chyba z 3 razy kupował jak nie lepiej, w końcu wkurzyło go to i przerysował same rogi lusterek( wkładów) tak żeby nie przeszkadzały mu w jeździe, ale poskutkowało i nikt juz mu nie wyciągnał, bo nikt tego nie opchnie później. Zyjemy niestety w takim kraju, kolega wybrał moze drastyczną metode walki ze złodziejstwem, ale mieszka w takiej okolicy, ze takie klimaty to na porządku dziennym, a ile mozna wymieniac wkłady Życzę spokoju i nie denerwuj się, cóż zdarza się nic nie poradzimy na chołotę i chamstwo, ciesz się, że Ci nie zniszczyli niczego, ja jak kiedyś swoje poprzednie E-36 postawiłem kiedyś w n ieciekawej okolicy na noc to rano miałem kwas akumulatorowy na masce komus się za bardzo podobało i z zazdrości albo dla jaj to zrobił chyba Zasada to nie stawiac aut w podejrzanych okolicach albo stawiac tak, aby nie rzucały się w oczy niestety, najlepiej zeby było brudne , zeby nie przyciagało uwagi "przechodniów"

PS: jest opcja dodatkowa aby doubezpieczyc szyby i lusterka chyba w każdej ubezpieczalni i nie kosztuje to duzo, nawet nie wiem czy nie istnieje mozliwosć zrobienia czegos takiego jako odrębnego ubezpieczenia w innyj ubezpieczalni w ktorej dotychczas masz autko ubezpieczone. Kuzyn ma w warcie a lusterka i szyby doubezpieczył chyba w LINKu, ale glowy sobie nie dam uciąć odnosnie szczegółów. Koszt w ASO to nie wiem - zadzwoń do Tłokińskiego, powiedzą, juz nieraz sie nadziałem, że u Tłoka niektóre części były tańsze niż zamiennik np na Długosza

Temat: Pielęgnacja auta. Mycie, polerowanie, woskowanie. / Dział: Tuning
Wysłany: 2008-12-11, 10:51 / Odpowiedzi: 72 / Wyświetleń 4978  
Cytat
BAMP - środek do zderzaków. Wyjątkowo skuteczny dzięki NANO+, zawierającej cząsteczki aktywnego nano-wosku. Czyści i pielęgnuje zderzaki samochodowe oraz wszelkie zewnętrzne plastikowe elementy samochodu jak: obudowy lusterek, listwy, spojlery etc.



Temat: Temperatura płynu w chłodnicy / Dział: Warsztat mechaniczny ::: Mechanical Workshop
Wysłany: 20-01-2009 :: 10:26 / Odpowiedzi: 93 / Wyświetleń 2259  
Co do tych łamiących się, plasticzanych termostatów, nie otwieranie się to pół biedy. Gorzej gdy te plastikowe elementy powpadają do głowicy... W silnikach 1,3, oryginalnie też montują to plastikowe diabelstwo. Jednak zamienniki pod tym względem są lepsze, bo składają się z obudowy z metalowym wkładem, który raczej nie rozpadnie się jak oryginał.

Temat: Tylne głośniki w Felicji / Dział: Car-Audio
Wysłany: 14-06-2007 :: 00:36 / Odpowiedzi: 1 / Wyświetleń 310  
Jak się do nich dobrać? Bo nie mam pojęcia, a okazało się że w kombiaku z tyłu chyba nie mam Trzeba zdejmować plastiki te w których są schowki czy jakoś da się zdjąć te czarne obudowy plastikowe nad głośnikami?

Temat: Jaki RB na most 4KM i 30m/bit ciaglego przesylu. / Dział: (MikroTik) PL
Wysłany: Sro Sty 23, 2008 10:47 pm / Odpowiedzi: 28 / Wyświetleń 2612  
Cytat
Wysle ci na PRIV ,podanie jak to zostalo rozegrane.


No kurcze czekam z niecierpliwością. Co do alixów to popatrz w interprojekcie i cyberbajcie. Zastanawiam się nad produkcją płytek mocujących do puszek do alixów, rb. Do wykorzystania mam maszynę do cięcia wodą w zaprzyjaźnionym zakładzie. Obudowy plastikowe gewisa i nie ma nic lepszego.

Temat: Obudowa progu (wewnętrzna) - demontaż - jak? / Dział: Karoseria, klimatyzacja, wnętrze, elektryka nadwozia
Wysłany: Pią Lis 09, 2007 10:53 / Odpowiedzi: 9 / Wyświetleń 289  
Witam

Mym pytanie dotyczące demontażu obudowy progu (to plastikowe cudo trzymające wykładzinę). Jak to cudo zdemontować by podnieść wykładzinę w kabinie aby dostać się do podłogi? czy muszę jako pierwsze zdemontować siedzenie (zsunąć je z szyn/prowadnic) czy też trzeba je odkręcić.
Poprzedniemu właścicielowi puścił klej trzymający szybę i lało do środka po słupku. Teraz mam wodę pod wykładziną

Temat: Zewnętrzna obudowa na PC / Dział: MikroTik
Wysłany: Wto, 27 Maj 2008 7:22:36 / Odpowiedzi: 21 / Wyświetleń 1606  
Cytat
Tylko z tego co mi wiadomo to i tak sie potrafi do grzac.


Oj sceptyk jesteś. Ja mam dwie obudowy plastikowe a w środku P III 1Ghz z zasilaczem microatx. Obudowy białe, w środku gorąco ale wszystko działa drugi rok.

Temat: Black passing away point READY / Dział: Chciałem się pochwalić :)
Wysłany: 2008-10-25, 20:45 / Odpowiedzi: 278 / Wyświetleń 21904  
Pisałem już ale masz
1.Dlaczego zmieniłem ?
-lampy seryjne świecą bardzo słabo ,przy tak szybkim aucie jest to niewystarczające.
-jedną lampe miałem uszkodzoną w dwóch miejscach (odpryski od kamyczków)
-seryjne lampy poprostu mi sie nie podobały
2.Dlaczego od Accorda 2003r.
-bo to też Honda (nawet pasują wtyczki silniczków i postojów)
-lepsze oświetlanie drogi (soczewka) i teraz juz xenon
-waga lap
-gładkie plastikowe szybki odporne na kamyczki
-elektr. ster. wysokości świateł
-nowoczesny wygląd
3.Koszty
-zakup lamp, 250zł za 2szt. używane z wysyłką
-żarówki 43zł puzniej xenon 200zl
-zamontowanie, 0zł (manual custom)
-spawanie,szpachlowanie malowanie 0zł j.w.
-farba ,podkład ,szpachel i.t.d nie pamiętam.
4.Czas wykonania
-mniej więcej na gotowo łącznie 70-100h
Przeróbka wymagała ingerencji w konstrukcje wzmocnienia czołowego.
Konieczne było wycięcie kilku fragmentów i wspawanie ich w inny sposób, tak by zachować sztywność pasa przedniego.
Ponieważ byłby utrudniony dostęp do żarówek świateł mijania ,musiałem tez usunąć część tylnej obudowy lampy.
Uchwyty w lampach Accorda są w innych miejscach i o innych kształtach więc wszystkie zostały usunięte.
W tej sytuacji zaszła konieczność stworzenia nowych mocowań ,są nie estetyczne i widoczne przy otwartej masce.
Więc żeby to miało ręce i nogi będą zrobione dodatkowe osłony maskujące (laminat) od góry lamp.
Podczas prac z jednej strony zmniejszyła mi sie szczelina pomiedzy błotnikiem a maską.
Ale spowodowane to było zdjeciem i złym przykręceniem błotnika więc to drobnostka odrazu poprawiona.
Przeróbki wymaga też instalacja o czym już chyba wspominałem wcześniej.
Te lampy mają po 2 żarówki H1, a seryjne miały jedną o ile dobrze pamiętam H4 albo H7.
Tutaj nie było niespodzianek ,nowe kabelki z wsuwkami w osłonach termokurczliwych i podpięcie w seryjną kostke.
Kostki postojówek i elektr. silniczków pasują bez przeróbek.
Na koniec najgorsze czyli dokładne zrobienie szczelin pomiędzy lampami a zderzakiem, maską i błotnikami.
Widziałem wiele przerobionych przodów w róznych markach z różnymi lampami i w wielu przypadkach zrobione tandetnie. Ja dołożyłem wszelki9ch starań żeby nie było żadnego babola. KrzyhOO widział na żywo jeszcze przed malowaniem, więc może ocenić.

Temat: MK1 troszkę RARów / Dział: Giełda - Archiwum
Wysłany: 2008-10-22, 21:07 / Odpowiedzi: 28 / Wyświetleń 985  
Cytat
czy jest i w jakim stanie pompa paliwa z akumulatorem cisnienia (caly zestaw) i zaslepki plastikowe w przedni pas za przednim zderzakiem
wstepnie rezerwuje



pompa jest razem z akumem stan hmmm no pompuje i silnik pracuje obudowy nie ma oryginalnej pompa. Zaślepek BRAK.